Di sebalik wajah

Hati terasa puas seusai mengkhatami Ombak Sfera Lotus. Terserlah kematangan Siti Jasmina Ibrahim dalam menggarap watak Ombak. Keseimbangan pada gabungan pemikiran, wacana dan imaginasi begitu indah buat tatapan remaja.

Alhamdulillah. Novel-novel pemenang HSKU 2003 selesai dikhatam. Adik bongsu aku juga kini sudah mula berjinak-jinak dengan novel sastera setelah terkena penangan KOMBAT Faisal Tehrani. Kemudian, satu-satu novel dikhatamnya.

Aku kini sedang menggulati novel satira Kawin-kawin. Yang paling aku suka dengan tulisan Azizi Hj. Abdullah ialah pada bahasanya yang bisa membangkitkan sentimen. Setiap watak dan keadaan yang digambarkan sudah pastinya mewakili individu atau situasi tertentu. Dia seperti menyalin kekuatan bahasa Sasterawan Negara Shahnon Ahmad.

Sebenarnya, setiap kali usai membaca karya tokoh-tokoh sastera ini, lebih menyedarkan diri tentang peranan yang perlu dimainkan melalui pena. Lebih banyak membaca, terasa diri lebih daif dan kerdil. Terasa bahawa diri telah memikul beban berat dalam perjuangan. Moga tidaklah hanyut ke muara nafsu, alpa dunia.

Teringat pesanan Kak Min - selalulah halusi niat dan menulislah kerana Tuhanmu!

ii.

Dah dengar album terbaru Hijjaz, Damai? Cuba korang pakat-pakat dengar lagu 'Pemimpin Adil' tu. Tabik spring kat Hijjaz. Lagu yang paling menyentuh hati - Berkorban Demi Cinta by Kamal Halim.

Ni ada sorang kawan SahabatHijjaz minta tolong aku promotekan di AKO tentang album terbaru Hijjaz tu. Aku tak tahu apa fasal dia beria-ia benar minta tolong. Kalau album tu laku pun dia bukannya ikut sama glamor @ kaya! :D

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.