Antologi Penulis Muda Darul Khusus

PERSATUAN Penulis Negeri Sembilan [PEN] akan menerbitkan Antologi Penulis Muda Darul Khusus yang menghimpunkan karya-karya penulis muda Negeri Sembilan dalam genre cerpen dan puisi.

Penerbitan antologi itu bertujuan menghimpun dan memperkenalkan penulis-penulis muda Negeri Sembilan yang berbakat dalam karangan kreatif.

Justeru, PEN mempelawa semua penulis Negeri Sembilan yang berumur bawah 35 tahun untuk menghantar karya dalam dua genre tersebut dengan syarat mereka adalah anak jati Negeri Sembilan walaupun bermastautin di luar Negeri Sembilan.

Keutamaan diberikan kepada cerpen dan puisi yang telah diterbitkan dalam media cetak, manakala karya yang masih belum diterbitkan juga dialu-alukan.

Jumlah karya tidak dihadkan, tetapi penyusun berhak menyenarai pendek serta memilih karya-karya yang sesuai dan berkualiti untuk antologi tersebut.

Penulis yang menghantar karya perlu mengirimkan biodata lengkap termasuk nama, alamat, nombor telefon dan e-mel masing-masing.

Penganjur berhak menolak mana-mana karya yang tidak mempunyai butiran lengkap. Untuk maklumat lanjut sila hubungi Nisah Haron di talian 06-7675 722 dan Amiza Khusyri Yusof di 06-7923 967.

Karya-karya tersebut boleh dihantar melalui e-mel nisah.haron@gmail.com atau amizakhusyri@yahoo.com atau dihantar ke Urus Setia Antologi Penulis Muda Darul Khusus, Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN), No. 59, Lorong Cenderawasih 2, Taman Paroi Jaya, 70400 Seremban, sebelum 28 Februari 2006.

Sumber : Utusan Malaysia, 16 Januari 2006.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.