Salju Sakinah selepas Semakin Dekat

Terima SMS daripada Zaid Akhtar tengah hari ni. Biasanya, kalau Zaid Akhtar SMS mesti ada sesuatu yang penting untuk dikhabarkan. Atau sekadar melontar lelucon sebagai buah-buah akrab silaturrahim.

Rupa-rupanya, hari ini di ruangan agama Utusan Malaysia, ketika sedang ralit baca novel bersiri Kak Min - Semakin Dekat - ada nota kaki di hujungnya. Tertulis begini :

"Mulai hari isnin 3 Januari 2005, ruangan Novel Bersiri akan menyiarkan novel baru berjudul Salju Sakinah untuk menggantikan novel Semakin Dekat yang akan berakhir pada 29 Disember 2004.

Salju Sakinah adalah hasil karya Mohamad Yazid Abdul Majid yang lebih terkenal dengan nama penanya - Zaid Akhtar.

Beliau merupakan seorang pendidik dengan Ijazah Sarjana Muda Bahasa Arab dari Universiti Yarmouk, Irbid, Jordan.

Cerpen-cerpennya banyak disiarkan di pelbagai media dan mendapat anugerah, seperti Nil Masih Mengalir dalam kategori cerpen eceran Hadiah Sastera Darul Takzim III dan Juara yang Tewas - kategori cerpen Hadiah Sastera Siswa Bank Rakyat 1994.


Dua buah novel Zaid, Sesegar Nailofar mendapat tempat ketiga kategori novel remaja Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2000 dan novel remaja terbaik Hadiah Sastera Darul Takzim IV. Dan Rona Bosphorus - tempat kedua kategori novel remaja Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2002."

Tahniah buat Zaid Akhtar. Dan kepada peminat-peminat karya beliau, bolehlah ikuti Novel Bersiri - Salju Sakinah bermula 3 Januari nanti di ruangan agama Utusan Malaysia.
Ha, nak bagi apa letih-letih promosi ni Ustaz Zaid? :D

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.