Menajdid Semangat II

Hari ini jumlah peserta tidak seperti semalam. Semakin susut. Dan aku yakin, kesusutan itulah antara penyebab hati terasa puas seusai bengkel. Puas dengan kerincian bimbingan Rosminah Tahir hari ini.

Sejurus, aku sekali lagi menghampiri Kak Min [Aminah Mokhtar] dan meminta novel Dominasi Tebrau setelah menyambar Iman Markisa semalam. Alhamdulillah, diberi diskaun yang agak banyak :D. Dia menghulurkan juga dua naskhah percuma kumpulan cerpen dan puisinya dengan syarat - agar aku melazimi penulisan dengan niat kerana Allah. Wah, pesanan itu pasti aku pegang sungguh-sungguh. Tidak ketinggalan, sempat mencapai novel satira Kawin-kawin [berhasrat lama untuk memilikinya] melalui jualan Ujana Ilmu Enterprise.

Kemudian aku menghadiri Mesyuarat Agung PEN yang kebanyakannya dihadiri pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang aku hormati sekalian. Bukanlah mesyuarat itu yang menjadi fokus sebenarnya, tetapi aku lebih menanti diskusi novel Mencari Locus Standi oleh Dr. Rosnah Baharudin dan En. Siri Neng Buah.

Aku keluar awal untuk mengejar waktu, menepati janji dengan seorang rakan. Kini, sedang meladeni novel Ombak Sfera Lotus karya Siti Jasmina Ibrahim yang memenangi Hadiah Sastera Perdana Malaysia mutakhir melalui novel Trilogi Cinta.

Kembara sastera Amiza, masih jauh dan berliku. :)

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.