Persidangan Pepijat II

Suatu hari dalam sebuah keluarga pepijat, seekor pijat betina menangis dek kematian ramai anak-anaknya setelah beberapa operasi memburu-bunuh pepijat diadakan. Dalam tangis, dia mengadu masalah tersebut kepada suaminya yang tersayang.

"Saya betul-betul sedih dengan kematian anak-anak kita. Bangsat punya manusia, mereka tak ada otakkah?" Herdik si pijat betina sambil mengesat air matanya.

"Kerana mereka ada otaklah, mereka buru dan bunuh anak-anak kita tu. Siapa yang nak bagi darahnya percuma? Lebih baik mereka sedekahkah darah mereka kepada pusat-pusat derma darah atau hospital, kan lebih baik?" Kata si suami pijat jantan meredakan kemarahan isteri.

"Habis, diorang ingat, diorang saja yang nak beraidilfitri, kita ni? Habis generasi kita, pemuda-pemudi kita mereka bunuh. Bukankah kita sedang menghadapi krisis ketandusan generasi sekarang?" Si isteri pijat betina mencebik-cebik. Tangisannya andar.

"Hai darling, kalau nak diikutkan krisis generasi, rasanya generasi manusia lebih tandus dan pupus. Tandusnya akhlak dan pupusnya sahsiah. Bukankah itu lebih teruk dari mati berjuang meraih rezeki?" Si suami pijat jantan tersenyum tenang.

"Betul juga, sampai ada yang lahir anak luar nikah dalam bilik kampus!" Si isteri pijat betina terbeliak mata. Sejurus mengangguk-angguk kepalanya yang berbulu.

"Hei, tengah sedih-sedih dalam bulan puasa ni pun boleh mengata juga?" Si suami pijat jantan tersenyum sinis.

"Ni bukan mengata, ni berita!" Jawab si isteri pijat betina sambil tersengih-sengih.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.