Amiza agak sibuk dua tiga hari ni. Malam ni pun baru selesai menghadiri majlis penyampaian hadiah Sayembara Penulisan Kreatif Kelab Karyawan Kelantan. Amiza diminta mengulas cerpen-cerpen yang dihakimi dalam sayembara itu. Jadi, Amiza tak boleh tulis panjang-panjang.

Sekarang Amiza dah tukar template blogger kepada yang baru. Mudah sedikit Amiza nak menulis dan jimatkan masa. Sekaligus boleh kongsi secara langsung perihal ceritera sepanjang kembara Amiza nanti.

Hari ni cerpen Ghafirah Idris di Mingguan Malaysia - Telah diberinya hati. Cerpen jiwangnya itu anggun dan menarik untuk dibaca.

Amiza juga kini sedang ripuh bikin antologi bersama 5 penulis muda tanah air termasuklah Ghafirah, Ida Munira, Fadhrazy dan Nimoiz T.Y. Sekarang ni Amiza menjalankan tugasnya dahulu sebagai Ketua Biro Promosi :D

Nak tahu apa kata seorang penulis kawakan terhadap potensi penulisan kami?

"Penulis yang baik haruslah yang berjaya menyampaikan pemikiran yang bernas dengan cara yang kreatif. Sebuah karya yang baik pula ialah tulisan yang seimbang dari segi pemikiran dan perasaan. Saya melihat keseimbangan ini dalam karya-karya penulis muda seperti Amiza Khusyri, Ghafirah Idris, Ida Munira, Nimoiz T.Y. dan penulis yang seangkatan dengan mereka. Paling jelas, mereka ini rajin lagi prolifik. Ciri-ciri ini menampakkan kesungguhan mereka dalam memperbaiki diri dan karya mereka.

Percubaan memperkenalkan gagasan pemikiran mereka melalui karya wajar diberi perhatian. Saya melihat potensi mereka di dalam berkarya. Saya juga memerhatikan perkembangan kumpulan ini dari jauh. Tulisan-tulisan mereka telah mendapat tempat di wadah-wadah perdana dan tidak mustahil tapak yang mereka bina ini kekal kukuh selagi karya-karya mereka terus mengisinya."

- Nisah Haji Haron.

Jumpa kalian lagi dan jangan lupa tunggu interviu eksklusif tu!

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.